מתבגרים במשפחה בימי קורונה- מהימנעות לפעולה
פאנל מומחיות - Live on Facebook - 28.2.22
בר קהת, אורנה ויצמן ונוגה שלף דביר בהנחיית דליה ארוסי
הימנעות בגיל ההתבגרות היא חלק מהמאפיינים של גיל ההתבגרות. לדוגמא:
- הרצון שלהם להתבודד
- הרצון לנפרדות
- גיבוש זהות נפרדת מההורים
- קבוצת השייכות (היא קבוצת השווים להם – בני הנוער בגילם)
- הרצון למרוד
- הצורך לפתח עולם משלהם שלנו אין בו חלק לדעתם
זה תהליך התפתחותי, פסיכולוגי טבעי ובריא.
גם כשהם סוגרים את הדלת, לא מספרים לנו כל מה שקרה להם כל היום (כמו שפעם היו חופרים בדרך מהגן),
מחליפים חברים, רוצים להיות לבד.
כהורים, אנחנו חושבים לעיתים שזו הסתגרות, התרחקות, אנחנו מרגישים שאנחנו כבר לא חשובים,
שאנחנו לא רלבנטיים עבורם ושיש בעיה.
מתי אנחנו צריכים לשים לב שזו לא התפתחות טבעית אלא קושי אמיתי (בעיקר בתקופה הזו).
איפה הקושי של המתבגרים שלנו?
איפה הקושי פוגש אותנו, ההורים?
תוכן המפגש:
מה זו הימנעות?
מה הביטוי של ההימנעות ביום יום?
מתי ההימנעות עלולה להפוך למסוכנת?
מה אפשר לעשות?
מחכות לכם במפגש רב שאלות ותשובות -
כשאדלר, סאטיה ו-NLP נפגשים.ות לדבר על הימנעות בני נוער.
אורנה ויצמן - פסיכותרפיסטית מומחית ב - CBT, מנחת קבוצות הורים מטעם מכון אדלר, יועצת חינוכית
בר קהת - מדריכת הורים ומנחת קבוצות למתבגרים, מוסמכת של מכון אדלר ומשרד החינוך,
מתנדבת בעמותת רקפת למתבגרים ובוגרים המתמודדים עם הימנעות, ביישנות ו/או חרדה חברתית.
נוגה שלף דביר - מאמנת אישית ומאמנת נוער ומתבגרים, ביה"ס לאימון נוער ומשפחה שי בן עטר.
להרשמה מלאו פרטים בכרטיס והצטרפו לקבוצת הוואטסאפ לשאלת שאלות ולקבלת תזכורת.